۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۳۲

دهمرده تاکید کرد:

برگزاری مراسم گرامیداشت برای بزرگان و علما کاری برجسته و موثر است

برگزاری مراسم گرامیداشت برای بزرگان و علما کاری برجسته و موثر است

کوهدشت - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان گفت: برگزاری گرامیداشت بزرگان و علما کاری برجسته و موثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله دهمرده ظهر پنج شنبه در کنگره "ادیب اعظم" اظهار داشت: یکی از کارهای برجسته و الگوهای موفق برگزاری کنگره ها و نکوداشت شخصیت های بزرگی است که درقید حیات هستند.

وی با تاکید بر ضرورت تکریم و تجلیل از بزرگان گفت: هیچ سرمایه گذاری پرسودی چون سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی نیست چرا که محصولی پربار و درازمدت را نصیب جامعه می کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه کشور ایران پر از بزرگانی چون آیت الله آدینه وند است اما هنوز معرفی نشده اند، یادآور شد: هر وقت اختلاف نظری بین علمای دین بر سر ادبیات عرب پیش می آمد آیت الله آدینه وند ورود پیدا کرده و با قضاوت و توضیح موضوع قضیه را حل و فصل می کردند.

دبیر کنگره "ادیب اعظم" نیز ضمن خیرمقدم به تمامی مدعوین و حضار، گفت: باتوجه به شان و جایگاه بلند آیت الله آدینه وند پیش بینی می شد استقبالی چنین باشکوه از این همایش انجام شود.

شاهین رضایی افزود: ثمره این نوع کنگره ها معرفی بزرگانی چون آیت الله آدینه وند به نسل جوان است تا بدانند بزرگان ما چه کسانی هستند.

بنابر این گزارش آیین نکوداشت آیت الله محمدرضا آدینه وند ملقب به نحوی لرستانی در مجتمع فرهنگی هنری امید اداره ارشاد کوهدشت و باحضور آیت الله حسینی بوشهری مدیرحوزه های علمیه کشور و برخی از روحانیون حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

آیت الله محمدرضا آدینه وند در سال 1308شمسی درقصبه "گرخشاو تریون" از توابع شهرستان کوهدشت به دنیا آمد.

درسال 1319 از طریق آشناشدن با آیت الله عباسعلی صادقی و آیت الله شیخ مهدی قاضی و... به قم رفته تا علوم دینی را فراگیرد که در زمانی  اندک مورد توجه حضرت آیت العظمی بروجردی قرار می گیرد.

تسلط وی درعلم صرف و نحو عربی به حدی می رسد که درنظر اهل علم به "نحوی" مشهور می شود.

بزرگانی چون آیت الله مومن، آیت الله مرزوقی شمیرانی، آیت الله سید جمال الدین موسوی، آیت الله محمدی گلپایگانی، آیت الله محسن قرائتی، آیت الله ری شهری، آیت الله مقتدایی، آیت الله بوشهری و...در کلاس درس این عالم بزرگوار تلمذ کرده اند.

کد خبر 2056491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha